آخرین اخبار
کد مطلب: 125168
امام جمعه سورشجان:
مشکلات مديريتي در چهارمحال و بختياري مشهود است/ علاقه مديران به تنش‌زايي به جاي خدمتگزاري
تاریخ انتشار : 1396/05/25 09:49:44
نمایش : 1435
امام جمعه سورشجان با اشاره به اينکه مشکلات مديريتي در چهارمحال و بختياري مشهود است، گفت: معمولا نگاه‌هاي سياسي در امور اقتصادي و مديريتي بسياري از کارها را با بن‌بست روبرو کرده است.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ حجت‌الاسلام محمدعلي خسروي صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به لزوم همدلي و همراهي بين مديران و نمايندگان چهارمحال و بختياري در مجلس شوراي اسلامي، اظهار کرد: واقعيت اين است که بدون ائتلاف کار مديريتي و ميداني امکان‌پذير نيست، هرچند که در عرصه تئوري‌پردازي اختلاف نظر و نقد موجب روشن شدن مسئله مي‌شود، اما در عرصه اجرا و عمل بايد همدلي و هماهنگي جهت پيشبرد اهداف وجود داشته باشد.

مديران خود راي، مخل پيشرفت امور هستند

وي خودرأي بودن مديران را منجر به وجود آمدن اختلال در روند کارها عنوان کرد و ادامه داد: به فرموده امام علي(ع) خودرأي بودن زمينه حضور شيطان و به بن‌بست رسيدن کارها را فراهم مي‌کند و در اين زمينه مديران بايد نقدها را بشنوند و با اصلاح آن‌ها زمينه ائتلاف و همدلي را در انجام هرچه بهتر امور به کار گيرند.

امام جمعه سورشجان با بيان اينکه مديران دولتي و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، نماينده مردم هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به اينکه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به‌صورت مستقيم از جانب مردم انتخاب مي‌شوند، اما مديران دولتي نيز که با واسطه انتخاب مي‌شوند نماينده مردم هستند و بايد درخواست‌هاي مردم را در اولويت قرار دهند.

مديران دولتي مطالبات مردم را در اولويت قرار دهند

خسروي اضافه کرد: شاهد هستيم که مديران خود را نماينده دولت معرفي مي‌کنند که اين مسئله کاملا اشتباه است و اين طرز تفکر به مصلحت مردم و مديران نيست و آن‌ها بايد مطالبات مردم را را در اولويت کار خود قرار دهند.

نگاه‌هاي سياسي در مديريت بسياري از کارها را با بن‌بست روبرو کرده است

وي با اشاره به اينکه مشکلات مديريتي در چهارمحال و بختياري مشهود است، افزود: استان ما داراي يک ظرفيت بسيار عظيم از نظر منابع‌طبيعي است، اما متأسفانه از نظر مديريتي غالبا داراي يک‌سري از مشکلات بوده و معمولا نگاه‌هاي سياسي در امور اقتصادي و مديريتي بسياري از کارها را با بن‌بست روبرو کرده است.

امام جمعه سورشجان تغيير را يک اصل اوليه در مديريت پويا عنوان کرد و گفت: براي افزايش کارآمدي يک مجموعه بايد اصل تغيير را بپذيريم و همچنين در اين رابطه بايد به اين نکته توجه کرد که تغيير بايد بر اساس معيارهاي مناسب صورت پذيرد تا بتوان به سمت پيشرفت حرکت کرد.

مديران فارغ از نگاه‌هاي سياسي و وابستگي‌هاي حزبي به‌صورت جهادي در راستاي پيشرفت گام بردارند

خسروي ادامه داد: در تغيير مديران بايد سه شاخصه اصلي تخصص، تعهد، و کارآمدي مدنظر قرار بگيرد و همچنين بايد در تغيير مديران به اين نکته توجه کرد که براي حل مشکلات چهارمحال و بختياري نيازمند نگاه منطقه‌اي مديران به مسائل و مشکلات هستيم و اين مسئله در تغيير مديران بايد در نظر گرفته شود.

وي با بيان اينکه در چهارمحال و بختياري مشکلات بسياري در زيرساخت‌ها و توسعه وجود دارد، تصريح کرد: ما نيازمند مديران جهادي هستيم که فارغ از نگاه‌هاي سياسي و تعلقات و وابستگي‌هاي حزبي به‌صورت جهادي در راستاي پيشرفت استان حرکت کنند.

مديران چهارمحال و بختياري در چندسال گذشته به دنبال تنش‌زايي و اختلافات حزبي بوده‌اند

امام جمعه سورشجان با اشاره به اينکه نگاه سياسي در مسائل کلان کشور گاهي لازم است، ادامه داد: متأسفانه برخي از مديران چهارمحال و بختياري در چندين سال گذشته به‌دنبال تنش‌زايي و دامن زدن به اختلافات حزبي بوده‌اند در حاليکه استان ما نيازمند نگاه تخصصي و مديريتي کلان در حل مشکلات مردم دارد.

خسروي در پايان از لزوم مشورت در تغيير مديران ناکارآمد سخن گفت و افزود: بايد يک مشورت واقعي با متخصصين، نماينده ولي‌فقيه، روحانيون و منتقدين انجام بگيرد تا شاهد رشد و توسعه واقعي در استان باشيم.

انتهاي پيام/68026
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس